Telespectatorule, cel care pe internet sau la tv, te uiti la reclame, pentru ca acum as zice ca ma adresez unei categorii, de mine numita "reclamo-telespectator". Sunt si eu asa ceva, asa ca te inteleg, de fapt ai putea intreba cum pot incerca sa fac o adresare catre o categorie din care si eu fac parte, lipsindu-mi astfel obiectivismul, si netratand la modul cel mai real subiectul constituent al adresarii. Dar totusi ma adresez, si telespectatorului dar si companiilor media, care sunt implicate in crearea materialelor pentru "reclamo-telespectator". Sunt companiile sau studiorile care fac reclame de orice gen, de la cele mai bune, pana la cele mai proaste. Dar sa nu uit cui ma adresez, asa ca nu o sa ma abat acum spre producatori, decat in final. Sigur, si tu ca si mine, ai fost cel putin o data in viata in situatia in care te uiti la un film sau ceva interesant si iti baga o reclama, iar tu nervos injuri sau te rupi de subiectul a ce urmareai. Daca peste asta poti trece, un alt punct din o reclama este de multe ori ilogic, si anume falsa prezentare a produselor. Daca e sa te increzi in aceste reclame, spoturi de promovare, orice produs, nu conteaza cu ce e comparat, e cel mai bun, e cel mai performant, dar ajungi in momentul cand cumperi produsul si descoperi ca nu e chiar asa impresionant. Vezi la altii produse mai ieftine, mai bune chiar, fata de "scumpetea" cumparata de tine. Dar totusi asta vinde, mai ales cand este cate o vedeta in spot, si oarecum te simti increzator sa cumperi, ca doar foloseste si vedeta aia.
Dar ea nu foloseste, doar promoveaza, dar privind-o cu un zambet perfect, cu corpul perfect, si cu ce mai are ea (sau el dupa caz) perfect, impactul compulsiv de a cumpara e garantat. Si cumperi, si injuri si vedeta si fabricantul, ca te simti nedreptatit si mai mult, simti cum ai fost inselat pe fata. Daca folosesti un telefon mobil sigur ai ajuns si la serviciul de Relatii Clienti, iar dincolo de flexibilitatea de la tv, acolo, la "relatii" intalnesti fel de fel de angajati, unii mai buni, altii si mai buni, si unii... de-a dreptul prosti, cu care daca ai cauta te-ai certa din orice. Si mai ai si ceva electronic, sa zicem ca un PC sau un telefon de la astia marii, precum Vodafone, sau Ultra Pro. Daca ai un telefon si-l duci la reparat, ai toate sansele sa astepti pana la vreo 2 saptamani si cand vine telefonul sa descoperi ca nici macar de partea importanta nu s-au ocupat. In rest sunt tari ei asa, la tv, cum zambesc frumos, au replici cursive, si mereu un raspuns. Dar a uitat cineva sa desparta realul de fictiune? Eu cred ca da, si fiecare telespectator ar trebui sa simta asa. Din 2 ore in care te uiti la un psot de orice, vezi cel putin 10 reclame diferite, cu doar 2-3 produse de baza, restul fiind alternative. Dar de la fiecare din cele 10 reclame afli ca "produsul asta a schimbat viata cuiva". Sunt convins ca a schimbat vieti, si mie mi-ar schimba viata, mai ales daca e electronic si Universul conspira sa mi se strice tocmai mie. Service-ul te toaca marunt, asa incat sa nu mai ceri, iar cei carora le pui intrebari, iti spun multe cuvinte care in fapt nu inseamna nimic.
Poate este complexul secolului, al vitezei, totul sa fie bun, rapid, perfect, cand in jur sunt atatea defecte. Nu ai cum sa scoti ceva din cineva, sau ceva din ceva, daca astea au aparut de la inceput impreuna si asa vor coexista mereu. Reclama e o parte din televiziune. Nu exista una fara cealalta. Bine, ca se face reclama pe internet, este acelasi lucru, numai ca nu mai vezi vedete, ci doar apare o fereastra pop-up care iti comunica ceva. Bine, toate astea trebuie sa fie, si reclame si tu telespectatorule, si companiile de facut reclame. Dar cred ca am putea invata sa nu mai fim mintiti, ca se poate si mai bine. Acum nu e bine, acum e o stare aparenta de "perfect", dar cand ceva e fals, totul se surpa pornind de la o premiza gresita, concluzia fiind inzecita mai gresita.
Telespectatorule, vreau sa-ti propun un targ, iti v-oi vinde ceva, un produs, nu conteaza ce, doar acorda atentie promovarii.
«Vand 2 baieti muncitori, pot fi folositi la treburile casnice sau la orice doriti. Nu sunt prea destepti, poate si putin nebuni, probabil ca la "gogu-de-pe-strada" gasesti zeci la fel, dar eu ii promovez. Nu sunt "capu' la linie", dar nici "lanterna rosie" pe scara de productie, n-or fi ei niste bravi luptatori dar macar te fac sa razi. Unul din ei are barba, daca te incomodeaza, nu avem ce face, asa se livreaza el, si asa va ramane, nu e defect, dar nici garantie prea mult nu conteaza. Daca au probleme de sanatate sau orice alt fel de probleme, aveti o hartie ce atesta ca sunt asigurati (precum un service), dar pe care va rog sa nu va bazati, baietii de la camera de garda sunt cam ocupati (sau ii doare in pula de defectul produsului dumneavoastra) si poate dura o perioada nedeterminata. Atat, va multumiti, sa mai reveniti, mostre mai jos.»
... de la mine, n0strad@m.012. Februarie 31.
Un comentariu:
Un bun comerciant va sti sa vand orice...nu conteaza ce vinde ,importan este sa vanda...pop
Trimiteți un comentariu