Pages

2 februarie 2012

5 amintiri din sesiune

În iarna anului 2012, la începutul lui, am prins prima sesiune din viața mea. Am început-o bine, nu dăduseră - când am început-o – zăpezile care mai apoi au înecat țara. Stam leneș, ca de fiecare dată, și mestecam timpul molcom între limbile ceasului. Mi-am luat apoi deoparte niște cărți, dar nu alea pe care trebuia să le citesc, și am început să le răsfoiesc în căutarea a ceva palpitant. Pe repede înainte, spre finalul sesiunii, am rămas cu câteva lucruri memorabile. Unele le știam de când a trebuit să dau bacul, în fața altora a trebuit să mă declar impresionant.

  1. Când n-ai chef să înveți, n-ai chef și basta! În penultima dimineață a unui examen oarecum dificil, am reușit să găsesc un creion nefolosit din a noua, adică de când încă mai umblau dinozaurii pe Pământ, și m-am apucat să-l ascut. Când mai repede, ca să văd dacă ascuțitoarea mai e bun, când mai lent ca să văd cum se face buchetul de rumeguș.
  2. Trucul suprem în fentatul cititului este să citești prima propoziție de pe pagină, dar fără să sari peste ea, apoi una de pe la mijloc aleasă așa, aleatoriu, iar, în final, una de la sfârșit. Toate acestea pentru că, ce dracu’? nimeni nu pune informații esențiale în tot textul ăla de pe pagina. Începe greu, până îi vine inspirația, pe la mijloc își dă drumul, iar în coadă caută să încheie. Doar gâlceavă de cuvinte pe la început și sfârșit.
  3. Găsești fermecătoare filmele pe care în alte circumstanțe le-ai găsi absolut mediocre. Acum sunt bune că sunt și nu faci nazuri, chiar dacă sunt, să zicem, pe TV5 și tu știi doar româna. Satisfăcătoare și telenovelele, de altfel odioase, cu chinezi, coreeni, alte nații asiatice, de pe TVR.
  4. Te mai uiți pe Facebook și-ți crește inima de bucurie când vezi că și alții dau la lopata prin nămeții de materiale. Simți așa, o apropiere tacită cu acești oameni pe care în alte situații i-ai crede studioși și capabili să rumege alte informații.
  5. La test știi că dă grilă așa că-ți spui "’zda mă-sii de test, oricum e grilă, pun la nimereală și nimeresc eu ceva!". Și știi că nu e greșită ideea pentru că așa ai mai reușit în trecut.

Niciun comentariu: